Numarul de clienti ai serviciilor de televiziune prin cablu (CATV) a scazut anul trecut cu peste 230.000 de utilizatori (6,26%) la 3,55 milioane, piata continuandu-si astfel declinul demarat in a doua parte a anului 2006, conform datelor publicate de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI).
Primii doi jucatori de pe piata CATV, RCS&RDS si UPC, au impreuna circa 2,5 milioane de clienti - restul pietei fiind impartit intre un numar de 566 de operatori, dintre care unul din cei mai mari este Digital Cable Systems, detinut de AIG.
Datele arbitrului pietei telecom arata ca tendinta de consolidare a pietei locale CATV a continuat in 2007, numarul de furnizori de servicii scazand de la 626 la finele lui 2006 la 566 la finele anului trecut. O parte dintre operatori au fost achizitionati de RCS&RDS si UPC.
Numarul de clienti din mediul rural pentru serviciile de cablu analogic a scazut anul trecut cu 100.000 de utilizatori la 0,8 milioane, in timp ce in mediul urban numarul de clienti a avansat usor, cu 30.000 de utilizatori, la 2,7 milioane.
Pe de alta parte, cel mai dinamic segment al pietei de servicii TV al fost cel al televiziunii prin satelit, care a inregistrat anul trecut cea mai mare crestere a numarului de utilizatori din istorie, de la 0,6 milioane la finele lui 2006 la 1,7 milioane.
Cresterea cu 1,1 milioane sau 177% a numarului de utilizatori pe serviciile de televiziune prin satelit poate fi explicata atat prin intrarea agresiva pe piata a Romtelecom cu serviciul Dolce - care a declansat un razboi al ofertelor, dar si prin faptul ca televiziunea prin satelit poate fi accesata aproape din orice locatie, inclusiv cele izolate, fapt care nu este posibil prin serviciile de cablu TV.
Tarifele, care s-au situat pe un trend descendent anul trecut, au ajuns sa fie in unele cazuri de apro