Cine sunt managerii care au cele mai mari sanse sa fie recrutati pentru cea mai inalta pozitie intr-o companie? Si de ce sunt acestia preferati in planurile de succesiune? Exista insa si categorii de manageri ale caror sanse de accedere in functi
Manuela Banu, fostul director de operatiuni al filialei locale a gigantului norvegian din industria alimentara Orkla Foods, a preluat recent functia de director general al companiei.
Inainte de a fi presedintele Unilever South Central Europe (USCE), Alexandra Gatej a fost manager de marketing si director regional de divizie in cadrul companiei.
Calin Dragan, actualul director general al Coca-Cola HBC, a fost anterior director comercial national si mai inainte director regional de vanzari in Italia.
In CV-urile managerilor de top exista anumite pattern-uri. Multi au experienta internationala, multi au avut anterior responsabilitati regionale pe o pozitie de middle management, inainte de a accede la cea mai inalta functie intr-o companie, pentru ca preluarea unei pozitii de CEO, general manager sau country manager presupune un cumul de calitati, multe dintre ele greu de cuantificat dintr-o perspectiva cantitativa. Insa angajatorii si actionarii par sa se uite cu mai mare atentie la anumite categorii de management atunci cand au libera o pozitie de CEO.
Cel mai aproape de CEO...
Managerii care sunt cel mai aproape de ocuparea unei pozitii de CEO sunt national sales managerul, directorul de marketing, cel de operatiuni si CFO-ul (chief financial officer). Cu toate acestea, in pole position par sa fie executivii din vanzari.
"National sales managerul mai are doar un pas pana la preluarea unei pozitii de country manager sau director general", spune Daniela Necefor, managing partner in cadrul companiei de executive search Total Business Solutions (TBS).
Daca te