Doua barje tanc au primit permisul de a opera marfuri periculoase in port, desi nu indeplineau criteriile de siguranta Directia Nationala Anticoruptie - Serviciul Teritorial Constanta are in lucru un dosar foarte interesant care priveste activitatea Autoritatii Navale Romane. Mai precis, este vorba despre multiple nereguli sesizate de un angajat al ANR, legate de obtinerea avizului de intrare in port al vaselor care opereaza marfuri periculoase. Iulian Suchea a lucrat, in perioada 26.04.2007 - 13.11.2007, in cadrul ANR, avand functia de inspector de specialitate Gr. 3, in cadrul serviciului de Operare si Control al Marfurilor Periculoase. Unul dintre atributele functiei sale era de a supraveghea pe tot timpul operarii navele si barjele tanc ce operau produse chimice si petroliere. Pe 1 octombrie anul trecut, acesta a primit ordinul de suspendare din functie, semnat de seful serviciului si care prevede ca, "din dispozitia directorului general al ANR, Iulian Suchea nu va mai face supraveghere la navele tip tanc pana la noi dispozitii". Este cel putin interesant modul in care a fost luata aceasta masura, tinand cont de faptul ca acesta a emis avertizari constante despre permisele de operare in port pe care le primesc navele care transporta marfuri periculoase fara sa respecte legislatia in vigoare. Un lucru foarte grav, daca s-ar dovedi a fi adevarat. Iar, pana in prezent, documentele par a fi in acest sens.
Barjele - proiectil Dintre acestea, doua exemple vorbesc, practic, de la sine. Barja tanc nr. 788 a primit permisul de operare pe 18.08.2007, care a fost semnat de inspectorul Marius Minu Marculescu. Cu toate acestea, potrivit raportului de evaluare intocmit de acelasi inspector, au fost constatate mai multe nereguli la aceasta ambarcatiune. De pilda, "nu exista echipament de stins incendiu cu spuma, desi barja are o lungime mai mare de 50 ml nu exista pl