Deşi îşi cumpără maşini costisitoare, românii continuă să le alimenteze cu cel mai ieftin combustibil din gama recomandată de producătorii auto. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul“. Proverbul se aplică perfect pe obiceiul de consum al românilor când vine vorba de benzina şi motorina folosite. Carburanţii au rămas singurele produse pentru care românii nu şi-au schimbat obiceiurile de consum în ultimii ani. Chiar dacă acum cumpără mâncare şi băutură de calitate mai bună sau îşi fac vacanţele în afara ţării, pentru români contează mai mult imaginea: sunt văzuţi la volanul unor maşini scumpe, dar se ştie mai puţin ce au în rezervor.
Cel mai ieftin e cel mai bun
Cea mai vândută benzină şi motorină în staţiile Petrom este Eco Premium fără Plumb (3,84 lei pentru un litru), respectiv Euro Diesel 4 (4,24 lei pentru un litru). „Aceste preferinţe se datorează faptului că produsele sunt adaptate calităţii impuse de parcul auto (care, potrivit reprezentanţilor Petrom, ar fi fie învechit, fie cu maşini ieftine - n.r.), dar creşterea puterii de cumpărare face ca opţiunile să vizeze zona premium“. Cu toate acestea, anul trecut au fost vândute în România peste 315.000 de autoturisme noi, cu 60.000 mai multe decât în anul precedent, ceea ce arată că parcul auto este în plină transformare. În anul 2003, 60% dintre şoferi conduceau un autoturism Dacia, iar anul trecut numărul acestora s-a redus semnificativ, până la 40%.
Şi reprezentanţii MOL cred tot că benzina ieftină intră doar în maşinile vechi. „Datorită faptului că parcul auto din România are o vârstă înaintată, în topul vânzărilor conduc Tempo Plus 95 la benzină şi Tempo Diesel la motorină“, ne spun ei.
La Rompetrol, tot produsele ieftine sunt cele mai cumpărate: benzina Efix 95 şi motorina Efix Diesel conduc în preferinţe. Acestea