Femeile sunt extrem de active atunci cand vine vorba de cladirea si administrarea unei afaceri pe cont propriu, releva un studiu realizat de Center for Women's Leadership din cadrul Babson College din SUA.
Chiar si asa, procentul femeilor antreprenor este mult mai mic decat cel al barbatilor, o diferenta pe sexe intre antreprenori fiind evidenta in randul persoanelor din tarile cu venituri ridicate.
Prapastia dintre genuri este mult mai clara daca se compara populatiile din Europa si Asia cu cele din America Latina si Caraibe. Asadar, potrivit studiului care a analizat situatia existenta in 41 de tari de pe glob, femeile nu sunt discriminate doar din punct de vedere salarial, ci si din perspectiva antreprenoriala.
Barbatii sunt majoritari si cand vine vorba de antreprenorii aflati la inceput de drum sau de persoanele cu experienta in aceasta directie. In 2007, doar in Japonia si Peru femeile au fost mai active decat barbatii in demararea unei afaceri.
Chiar daca barbatii antreprenori sunt la putere in tarile cu un nivel ridicat de trai, acest lucru nu impiedica afacerile femeilor antreprenor de acolo sa aiba o durata de viata similara cu cea a persoanelor de sex masculin, se arata in studiul citat. In statele cu venituri mici si medii insa este foarte probabil ca afacerile demarate de femei sa aiba o durata de viata inferioara celor derutate de barbati.
De asemenea, s-a constatat ca optimismul si increderea femeilor dispuse sa inceapa o afacere se afla in stricta legatura cu normele sociale si culturale din tara de origine.
In general, femeile antreprenor se tem mai putin de esec decat femeile care nu intreprind o activitate antreprenoriala, chiar daca semnaleaza o frica mai accentuata in cea ce priveste demararea unei afaceri, comparativ cu barbatii. Cu toate acestea, atunci cand o femeie se inhama la o activitate