Numeroşi români care au apelat la firmele de intermediere a contractelor de muncă în străinătate sunt tot mai nemulţumiţi de serviciile oferite de acestea, informează Mediafax.
Cauzele nemulţumirilor sunt generate, în primul rând, de lipsa de informare a lucrătorilor, a declarat inspectorul de stat de la Inspecţia Muncii, Mariana Basuc.
Inspectorii de la Inspecţia Muncii (IM) au efectuat controale în diferite firme de intermediere a contractelor de muncă în străinătate. În urma controalelor, s-a constatat că la majoritatea firmelor nu existau contracte de mediere sau chiar a unui contract de muncă încheiat în formă scrisă, ori în limba română.
Neconcordanţele dintre legislaţiile străine şi cea română reprezintă o altă cauză care generează probleme.
"Spre exemplu, ţările de peste Ocean, Canada, Statele Unite nu au sau nu pun acelaşi accent pe contractul de muncă cum pune legislaţia europeană. Sunt foarte multe reclamaţii la noi în ceea ce priveşte firma trimiţătoare şi, datorită lipsei de informare a cetăţeanului, există foarte multe cazuri de abuz", a declarat, azi, Mariana Basuc.
Mulţi români s-au plâns şi de faptul că firmele de intermediere le-au perceput, în avans, diferite sume, de obicei foarte mari, pentru a le asigura un contract. În cele mai multe dintre cazuri firmele au fost puse în imposibilitatea de a-şi onora promisiunile, clientul rămânând astfel "cu buzunarul devalizat şi destul de traumatizat".
Potrivit datelor centralizate de Inspecţia Muncii, la sfârşitul lunii martie erau înregistraţi 1.427 de agenţi de ocupare a forţei de muncă în străinătate, iar în anul precedent numărul cetăţenilor români mediaţi şi cărora li s-au întocmit contracte individuale de muncă cu angajatori străini a fost de 17.621 de persoane, cu 26 la sută mai mult faţă de anul 2006.
În baza sesiză