Ali Capa, directorul financiar al Anchor Group Romania, proprietarul supermarketurilor G'Market, crede ca localizarea acestora in centre comerciale si in zone din mijlocul oraselor va permite retelei sa faca fata competitiei marilor retaileri internationa
"Pe termen mediu, nu vom planifica nicio strategie de exit din retailul alimentar, pentru ca vanzarile in reteaua G'Market sunt inca pe un trend ascendent", afirma Ali Capa.
Astfel, Anchor Group, dezvoltatorul primelor centre comerciale din Capitala, care mai detine in Romania si Credit Europe Bank, infirma zvonurile privind vanzarea retelei G'Market catre Carrefour.
Potrivit datelor Gimrom Holding, companie din grupul Anchor care opereaza magazinele G'Market, reteaua a inregistrat din 2005 si pana in prezent o rata anuala de crestere organica de circa 11%.
"Cresterea organica ne permite sa ne imbunatatim profitabilitatea: veniturile cresc, iar cheltuielile fixe raman la acelasi nivel", explica managerul.
Potrivit acestuia, compania a trecut pe profit in 2007, raportand un rezultat net pozitiv. In cei doi ani anteriori, Gimrom Holding a raportat la Ministerul de Finante un rezultat financiar negativ.
"In general, in businessul din retail, un exit de pe piata nu are sens atunci cand reteaua este in plina expansiune. Nu este logic sa renunti la afacere in acest stadiu, cand ai asigurat un venit sigur pe o anumita perioada, datorita extinderii", spune Capa.
Compania si-a planificat pentru acest an investitii de circa 4 mil. euro in doua unitati noi in Craiova si Arad, fiind in negocieri avansate pentru inchirierea spatiilor. Ali Capa precizeaza ca expansiunea vizeaza si alte orase cu peste 100.000 de locuitori, putand fi inaugurate in acest an mai mult de doua unitati G'Market.
"Ne vom baza in continuare pe conceptul de retail cu care am intrat pe piata, prin