Rand Sherif, CEO al Interbrands Marketing & Distribution Romania: Sunt 4-5 factori care vor avea un impact semnificativ asupra dinamicii pietei in 2008: cresterile costurilor cu salariile, cu combustibilul, cu chiriile, cu capitalul. Interbrands, cea mai mare companie de distributie a bunurilor de larg consum de pe piata, a facut primii pasi pentru listarea la BVB si London Stock Exchange, insa a decis sa puna proiectul in stand-by din cauza turbulentelor de pe pietele financiare.
"Cand am venit in companie, in anul 1999, unul dintre lucrurile pe care le-am discutat a fost strategia de crestere a afacerii pana la un punct in care ar fi fost posibila intrarea pe piata de capital", spune Rand Sherif, CEO al Interbrands Marketing & Distribution Romania.
Pentru companie, acesta pare a fi momentul oportun, insa criza de pe piata financiara, care a atins inclusiv pietele de capital cele mai dezvoltate din lume, va amana listarea Interbrands pe termen nedefinit.
"La finele anului 2007 am decis ca, pentru moment, sa nu mergem inain-te cu acest proiect dintr-un motiv evident - situatia actuala de pe pietele de capital", adauga Sherif. Compania a luat in considerare listarea unui pachet minoritar de actiuni.
Printre etapele parcurse deja de Interbrands pentru listarea la bursa se numara schimbarea statutului companiei in societate pe actiuni, crearea unei noi organigrame si realizarea unui due-diligence.
"Am facut si o estimare a valorii companiei, dar nu as putea spune cat valoreaza Interbrands in acest moment. Valorile s-au schimbat intre timp, asa cum si riscul de tara al Romaniei s-a schimbat", mentioneaza Sherif.
Compania a angajat cea mai mare banca din Europa, HSBC, pentru consiliere de-a lungul intregului proces de listare, in timp ce casa de avocatura Linklaters a fost consultantul pe probleme de ordin juridic. @N_