Până la sfârşitul anului vor fi gata primii 35 de kilometri din tronsonul Gilău-Câmpia Turzii.
Lucrările la viitoarea autostradă Transilvania au ajuns la Gilău. În cursul acestui an vor fi finalizaţi primii 35 de kilometri care vor face legătura între Gilău şi localitatea Tureni, urmând ca lucrările să continue până la Câmpia Turzii, unde se termină tronsonul 2B.
Fără taxă pe acest tronson
La aproape trei sute de metri de DN 1, în apropierea localităţii respective se poate vedea o lucrare de proporţii, care a fost făcută de muncitorii de la Bechtel în doar câteva zile. Practic, în trei zile au fost excavaţi sute de mii de metri pătraţi de pământ, iar în locul dealului a apărut deja o secţiune din ceea ce va fi tronsonul de autostradă Câmpia Turzii-Gilău.
Ştefan Sobotca, de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, a declarat, ieri, că circulaţia pe acest tronson nu va fi taxată. Tronsonul de autostradă Gilău-Câmpia Turzii va fi şosea de centură pentru oraşul Cluj-Napoca, pe direcţia vest-sud şi retur. Sobotca a mai spus că, la rectificarea de buget din această vară, compania Bechtel va primi suma de 200 de milioane de euro, singurul inconvenient fiind faptul că în acest moment nu se ştie data rectificării de buget.
Sindicatele se tem de disponibilizări
În ciuda declaraţiilor optimiste ale autorităţilor de la Bucureşti, lucrurile în teren nu stau foarte bine. Chiar dacă Bechtel este la zi cu lucrările, de curând au apărut unele informaţii care atestă intenţia companiei de a disponibiliza 1.500 de angajaţi de la punctul de lucru Chiribiş, din judeţul Bihor, ca urmare a întârzierii finanţărilor guvernamentale.
Liderul Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop, a declarat, ieri, că înainte de a se trece la o astfel de decizie dură va avea loc o ultimă discuţie între şeful proi