Grupul Flamingo raportat pentru primul trimestru al anului 2008, pierderi de 3,9 milioane de lei, potrivit presedintelui companiei Dragos Simion (foto).
"Pierderea inregistrata in primul trimestru se explica prin sezonalitatea vanzarilor specifica retailului. In principiu, in primele trei trimestre ale anului business-ul iese pe pierdere, dar aceasta este recuperata in ultimul trimestru cand se vinde dublu", a declarat Simion.
Grupul Flamingo a raportat vanzari totale in valoare de peste 170 milioane lei in primele trei luni ale lui 2008, in crestere cu 38% comparativ cu perioada similara a anului trecut, si cu 23% mai mare decat evolutia pietei.
Cresterea valorii cifrei de afaceri s-a reflectat in indicatori precum EBITDA (care a inregistrat o crestere cu 5,6 milioane lei, in comparatie cu primul trimestru 2007) si rezultatul net (o valoare cu 7,2 milioane lei peste valoarea inregistrata in 2007). Din vanzarile de 170 milioane de lei inregistrate in primul trimestru, 100 milioane de lei provin din partea de retail, iar restul de 70 milioane lei din partea de distributie.
Ponderea fiecarui segment de produse in totalul vanzarilor companiei a cunoscut o usoara modificare, comparativ cu primul trimestru din 2007, pe fondul unui ritm accelerat de crestere al categoriei de produse IT si digitale, care au contribuit cu 57% la vanzarile retailer-ului in trimestrul 1 din 2008, comparativ cu 55% in perioada similara din 2007, urmate de segmentul White Goods, cu o pondere de 22% si de produsele electronice, 21%.
Categoriile de produse care au inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor in primele trei luni din 2008 sunt notebook-urile, cu un avans de 460%, comparativ cu primul trimestru al lui 2007, televizoarele LCD, 250% si televizoarele tip plasma, 190%.
La finalul primului trimestru din 2008, reteaua de magazine operate de catre reta