Un numar de 114.000 de persoane aveau la finele anului trecut o cerere nerezolvata de instalare a unui post de telefonie fixa in ciuda luptei dure pe clienti de pe aceasta piata si a faptului ca pe langa furnizorii traditionali, care ofera serviciul prin infrastructuri fixe, pe acest segment au intrat si operatorii de telefonie mobila.
Numarul de utilizatori care au o cerere in asteptare pentru instalarea unui telefon fix a scazut usor fata de 2006 (125.000 de cerereri) si este de cateva ori mai mic decat la finele anului 2004 (424.000 cereri), conform datelor publicate de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI). Explicatia acestei situatii rezida in faptul ca cererile ar putea fi inregistrate fie in zone in care nu exista infrastructura, fie in zone in care retelele sunt deja supraincarcate si instalarea unor posturi suplimentare nu este posibila.
ANRCTI nu ofera date privind companiile care au raportat aceste cereri.
Orange si Vodafone, care pot oferi serviciile de telefonie fixa in orice locatie din Romania acoperita de reteaua mobila nu au comunicat pana acum numarul de clienti pentru acest serviciu.
Piata de telefonie fixa a inregistrat in 2007 prima crestere din ultimii ani, de 1,33% (56.000 de linii de acces), avansul fiind generat intr-o proportie covarsitoare de liniile instalate de companii. Numarul de linii de telefonie fixa instalat de companii a crescut cu peste 10%, la 610.000, in timp ce numarul de linii instalat de clientii rezidentiali a crescut pentru prima oara in ultimii ani, dar cu un procent modest, situat sub 1%.
Romtelecom a reusit sa opreasca plecarea clientilor si sa ramana peste pragul de trei milioane de clienti, dar, la finele anului, numarul de utilizatori era mai mic cu peste 10% fata de 2006.
Cresterea pietei a fost astfel generata de operatorii alter