Pe o piaţă "uşor stagnantă", discounturile practicate de către developeri pe parcursul târgurilor se prelungesc şi se transformă în oferte tot mai creative Reduceri de preţ, loc de
Pe o piaţă "uşor stagnantă", discounturile practicate de către developeri pe parcursul târgurilor se prelungesc şi se transformă în oferte tot mai creative
Reduceri de preţ, loc de parcare inclus, bucătării utilate, mobilier cadou, premii în bani, vacanţe sau chiar maşini. Sunt doar câteva exemple de promoţii la care apelează în ultima vreme dezvoltatorii autohtoni. Vremea simplelor reduceri de preţ, practicate timp de câteva zile în cadrul târgurilor autohtone de profil, a trecut. Developerii vin cu oferte care de care mai "colorate", valabile luni de zile.
"Dezvoltatorii de proiecte rezidenţiale de pe piaţă apelează la varii tipuri de promoţii: de la discounturi efective din preţul de achiziţie la acordarea de mobilier sau vacanţe în străinătate", notează reprezentanţii Colliers.
Acest fapt poate fi pus în legătură, cel puţin parţial, şi cu situaţia în care se regăseşte, de câteva luni, imobiliarul autohton. "De la începutul acestui an asistăm la o manifestare atipică şi uşor stagnantă a pieţei", subliniază Anda Marian, manager în cadrul departamentului rezidenţial al Coldwell Banker Affiliates of Romania.
Multe proiecte, la o cerere solvabilă limitată
Deşi nevoia de locuinţe este una ridicată, raportată la cererea solvabilă, oferta de ansambluri noi este tot mai numeroasă. Elena Radu, Account Manager pentru dezvoltatorul Seven Hills în cadrul Tempo Advertising, subliniază că "cererea este mai mare decât oferta doar dacă vorbim de cererea de locuinţe ieftine.
Puterea de cumpărare a populaţiei nu este atât de mare încât să îşi poată permite uşor achiziţionarea de locuinţe în ansambluri rezidenţiale, al căror preţ creşte odată cu calita