Retailerul si-a redus pierderile de aproape trei ori fata de perioada similara a anului trecut, la circa un milion de euro.
Flamingo International Bucuresti (FLA), al treilea retailer local de produse IT&C si electrocasnice, a inregistrat in primul trimestru o cifra de afaceri consolidata de 170 de milioane de lei (46 de milioane de euro), in crestere cu 38% fata de perioada similara din 2007.
Cresterea a fost cu 23% mai mare decat cea a pietei, potrivit reprezentantilor Flamingo, fiind sustinuta de cresterea vanzarilor de notebook-uri si televizoare LCD si cu plasma.
In aceste conditii, compania a inregistrat o reducere a pierderilor fata de perioada similara a anului trecut, de la 11,2 mil. lei (3,2 mil. euro) la aproape 4 mil. lei (1,08 mil. euro).
Indicatorii raportati au fost peste cei din bugetul de venituri si cheltuieli pentru acest an, care prevedea pentru primul trimestru afaceri de 137,7 mil. lei si pierderi de 5,6 mil. lei.
"Evolutia companiei in primele trei luni ale acestui an a depasit previziunile noastre initiale. Rezultatele obtinute in acest trimestru ne indica faptul ca grupul va avea o evolutie mai buna decat am estimat si ca la finalul anului ne putem astepta chiar la un profit mai mare decat cel anuntat anterior, estimat la un nivel de peste noua milioane de lei", a declarat Jiri Rizek, directorul executiv (CEO) al Flamingo International.
Potrivit reprezentantilor companiei, produsele IT si electronicele vor reprezenta motorul cresterii din acest an, acestia estimand ca pana la sfarsitul anului aceste produse vor reprezenta aproximativ 85% din totalul de vanzari.
Categoriile de produse care au intregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor in primele trei luni ale lui 2008 sunt notebook-urile, cu un avans de 460% comparativ cu primul trimestru al lui 2007, televizoarele LCD cu 250% si telev