Kevin Keller, considerat un guru in branding, a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro - cu ocazia unei conferinte sustinute la Bucuresti - ca brandul de tara al Romaniei s-ar putea concentra pe ideea ca Romania este "poarta de acces in Europa de Est", ca este o tara cu oportunitati de afaceri si de dezvoltare. Bucurestiul ar putea fi principalul "ingredient" in acest proiect, prin transformarea sa intr-un sub-brand al brandului de tara.
Reporter:V-ati inceput prezentarea mentionandu-l pe Ilie Nastase, care v-a placut mult ca jucator de tenis. Este Nastase un element al brandului de tara al Romaniei?
Kevin Keller: A fost atunci cand era activ, mai mult decat acum. Poate pentru oamenii mai in varsta, care si-l amintesc bine, el mai poate reprezenta un brand al Romaniei. Cand o tara are sportivi de prima clasa, lumea isi da seama ca acea tara poate avea "produse" de prima clasa, fie ca este vorba despre oameni, bunuri sau servicii. Un alt lucru ce se intampla invariabil cand ai persoanlitati de nivel mondial este ca afli astfel mai multe despre tara respectiva, gratie atentiei care li se da acestor oameni, gratie articolelor scrise despre ei, in care vorbesc despre tara lor. O tara care are sportivi sau artisti de valoare mondiala poate deveni mai vizibila datorita lor.
Reporter:Pe ce ar trebui sa se axeze construirea unui brand de tara al Romaniei?
Kevin Keller: Exista un mare interes pentru estul Europei, pentru noile democratii. Cred ca Romania ar trebui sa se pozitioneze ca o poarta spre Europei de Est, iar un punct nodal este Bucurestiu. E important sa transmita mesajul ca poti veni aici sa iti dezvolti o afacere, apoi sa te extinzi in restul regiunii. Cred ca trebuie sa mearga pe ideea ca este un taram al oportunitatilor, cu o buna crestere economica, cu multe afaceri si investititori care vin aici. Romania poate c