Globalizarea are un nou teren de joaca: construirea noului Airbus A 350 XWB, un avion in care grupul aeronautic EADS investeste 10 miliarde de euro pentru dezvoltare si ansamblare. Lovit de o moneda euro puternica, Airbus a decis sa externalizeze mare parte din productie, inclusiv in...SUA, unde se bate de la egal la egal cu Boeing. Dincolo de orgolii, decizia low-cost si-a spus cuvantul: mare parte din fuselaj va fi realizata de americanii de la Spirit. Productia in dolari americani est
Globalizarea are un nou teren de joaca: construirea noului Airbus A 350 XWB, un avion in care grupul aeronautic EADS investeste 10 miliarde de euro pentru dezvoltare si ansamblare.
Lovit de o moneda euro puternica, Airbus a decis sa externalizeze mare parte din productie, inclusiv in...SUA, unde se bate de la egal la egal cu Boeing. Dincolo de orgolii, decizia low-cost si-a spus cuvantul: mare parte din fuselaj va fi realizata de americanii de la Spirit. Productia in dolari americani este mai avantajoasa, chiar daca se va realiza chiar pe teritoriu american si vor exista probleme legate de transportul peste Ocean. Vestile nu sunt tocmai bune pentru industria pe orizontala din Europa, care ar fi putut participa prin doi producatori, Alenia (Italia) si Stork Fokker (Olanda).
De asemenea, Airbus va acorda peste 5% din programul producerii noului aparat de zbor unor firme din China si mizeaza si pe sprijinul mai multor parteneri din Rusia.
Conceptul care sta la baza noului proiect este acela ca elementele cruciale, mai ales cele care includ secrete de fabricatie si brevete de inventie se vor realiza „in-house” in unitatile de productie proprii Airbus.
Cu toate acestea, Airbus a confirmat ca anumite elemente non-esentiale se vor produce in tari low-cost, cum ar