Agenţiile româneşti investesc între 5.000 şi 50.000 de euro anual pentru participarea la competiţii locale şi internaţionale atât pentru a-şi valida creaţia în faţa clienţilor, cât şi pentru a triumfa în faţa breslei. Anul trecut, agenţia de publicitate Headvertising a cheltuit pentru înscrierea la festivalul Effie România aproximativ 4.600 de euro, o sumă mică în comparaţie cu cele cheltuite, în acelaşi scop, de alte agenţii. A câştigat Grand Effie, cel mai
Agenţiile româneşti investesc între 5.000 şi 50.000 de euro anual pentru participarea la competiţii locale şi internaţionale atât pentru a-şi valida creaţia în faţa clienţilor, cât şi pentru a triumfa în faţa breslei.
Anul trecut, agenţia de publicitate Headvertising a cheltuit pentru înscrierea la festivalul Effie România aproximativ 4.600 de euro, o sumă mică în comparaţie cu cele cheltuite, în acelaşi scop, de alte agenţii. A câştigat Grand Effie, cel mai important trofeu din festival, datorită eficienţei campaniei pentru Gazeta Sporturilor. La ediţia din acest an, ai cărei câştigători vor fi anunţaţi joi, agenţia a ales să înscrie opt lucrări (achitând o taxă de 5.400 de euro), fiind cotată cu şanse reale la marele trofeu. Effie este singurul festival la care participă agenţia, deoarece doar acesta este considerat „cel mai relevant mod de a-şi dovedi eficienţa campaniilor. Până în anul 2003, am participat la AdPrint, Ad’Or şi Golden Drum, unde am luat diverse premii, după care a început războiul ghost-urilor (n.red. lucrare necomandată de client) şi am rămas doar la Effie, unde e mult mai greu să ai lucrări false. Plus că acolo clienţii fac publicitate pentru a avea vânzări, nu pentru spoturi «şmechere»“, explică Mircea Stăiculescu, managing director al Headvertising.
În schimb, Leo Burnett a participat an de an la festivaluri pre