Majoritatea ziarelor naţionale înregistrează pierderi de cititori în ciuda campaniilor şi eforturilor de marketing Audienţa presei scrise autohtone continuă să se erodeze, cu excepţia
Majoritatea ziarelor naţionale înregistrează pierderi de cititori în ciuda campaniilor şi eforturilor de marketing
Audienţa presei scrise autohtone continuă să se erodeze, cu excepţia a două cotidiene quality, "Cotidianul" şi "Gândul", conform ultimului val SNA, ianuarie 2007 - ianuarie 2008.
Declinul audienţei cotidienelor quality din România, conform valului ianuarie 2007 - ianuarie 2008, se înscrie în pierderea generalizată de cititori a presei autohtone din ultimii doi ani. Există însă două excepţii: "Cotidianul", care a cunoscut o creştere de 2,8% (aproximativ 5.000 de cititori), faţă de valul precedent (octombrie 2006 - octombrie 2007) şi "Gândul". Fostul ziar al lui Cristian Tudor Popescu a avut cea mai spectaculoasă evoluţie, 5,3% (16.000 de cititori), în condiţiile în care în perioada iulie 2006 - iulie 2007 a avut cel mai mare declin: 11,2%. Cauzele sunt multiple, iar terenul este deja bătătorit.
"România Liberă", în cădere liberă
Migrarea cititorilor spre internet şi spre televiziune, conţinutul editorial greoi şi elitist, lipsa timpului, chiar şi aspectul gazetelor pot fi motive pentru care audienţa scade destul de abrupt.
Cuplul ziarelor de calitate cu conţinut politic, "România Liberă" şi "Ziua" au înregistrat cele mai mari pierderi de audienţă: 13,2% (circa 36.000 de cititori), respectiv 12,5 (23.000 de cititori). Acestea sunt urmate de "Evenimentul Zilei", ziar quality deţinut de trustul Ringier, cu o scădere de 8,7% (59.000 de cititori), şi "Jurnalul Naţional", al grupului Intact, cu 7,5%. Cotidianul "Adevărul" a pierdut şi el 27.000 de cititori. În ciuda declinului destul de important, aceste trei gazete şi-au păstrat primele tr