Presedintele Bancpost, Mihai Bogza, a declarat, miercuri, ca institutia pe care o conduce nu a primit genul de informatii publicate de presa, citand surse din politie, potrivit carora fraudele asupra cardurilor Bancpost au fost facute prin doua atacuri simultane, unul bazat pe scurgeri de informatii din interiorul unitatii bancare, iar celalalt realizat cu ajutorul clonarii cardurilor. Bogza a precizat ca Bancpost lucreaza permanent cu politia pentru elucidarea cazului si ca nu detine la nivel oficial aceste informatii, pe care le-a catalogat drept zvonuri.
Bogza a mai sustinut ca si alte comentarii ale presei, conform carora Bancpost a anuntat cu intarziere atat clientii, cat si politia in privinta fraudelor, nu sunt adevarate. "Am dat comunicatul de presa din prima zi, iar plangerea la politie a fost facuta pe 4 mai. Nu a fost niciun fel de intarziere", a spus presedintele Bancpost, calificand informatiile de acest fel ca fiind "prostii".
In ceea ce priveste reemiterea cardurilor suspectate de a fi fost fraudate, Bogza a declarat ca cele mai multe dintre acestea au fost refacute. "Noi am blocat cateva zeci de mii de carduri, insa de la depistarea fraudei pana in prezent, cei mai multi dintre clienti au primit deja carduri care sa le inlocuiasca pe cele vechi. Bancpost nu mai emite carduri Millenium, dar pentru a nu prelungi procesul, cerandu-le clientilor sa opteze pentru un alt tip de card, le-am emis tot carduri de tip Millenium", a spus acesta.
Pierderile cauzate de fraude se ridica la cel mult 300.000 de euro, a apreciat Bogza, care a spus ca evaluarea finala a pagubelor, incluzand si costurile de reemitere a cardurilor, nu a fost inca facuta. Acesta a precizat ca numarul cardurilor fraudate este de cateva zeci, dar ca banca a decis sa restrictioneze mult mai multe pentru a evita orice posibila pierdere.
Numarul cardu