Cei care fură sau distrug, fie că o fac direct, cu ranga, sau prin intermediul computerului, pentru distracţie sau din răutate, sunt tot infractori. Săptămâna trecută, Bancpost a blocat câteva zeci de mii de carduri, după ce a observat mai multe tranzacţii suspecte în preajma Paştelui. În urmă cu câteva luni, mai multe bănci anunţaseră atacuri de tip „phishing“; adică mai mulţi clienţi ai unei bănci primesc mesaje pe e-mail prin care li se cer dat
Cei care fură sau distrug, fie că o fac direct, cu ranga, sau prin intermediul computerului, pentru distracţie sau din răutate, sunt tot infractori.
Săptămâna trecută, Bancpost a blocat câteva zeci de mii de carduri, după ce a observat mai multe tranzacţii suspecte în preajma Paştelui.
În urmă cu câteva luni, mai multe bănci anunţaseră atacuri de tip „phishing“; adică mai mulţi clienţi ai unei bănci primesc mesaje pe e-mail prin care li se cer date de identificare. Mesajul pare venit de la banca respectivă, dovada fiind chiar un site-clonă care poate fi accesat. Recent, un tânăr bancher, Sorin Popa, vicepreşedinte al BRD, a definit clar problema: marea problemă a băncilor o reprezintă acum fraudele, şi nu creditele neperformante. Chiar dacă în ultimii ani ritmul de creştere al creditării a fost spectaculos, pentru că şi veniturile au crescut în ritm înalt, la fel ca şi valoarea activelor, creditele neperformante nu reprezintă o problemă îngrijorătoare în România. Nici măcar criza creditelor ipotecare din SUA, care s-a dovedit contagioasă şi pentru bănci din Europa, nu a afectat direct sistemul bancar românesc. Problema fraudelor pare să devină însă serioasă. Poliţia îi poate prinde pe cei care fură din case sau din buzunare, dar e mult mai puţin pregătită să facă faţă noului tip de infracţionalitate. Băncile, grăbite să-şi mărească rapid cota de piaţă ş