Piaţa internaţională de publicitate se va majora în acest an cu 6,5%, potrivit ultimului studiu ZenithOptimedia. Cele mai importante surse de creştere sunt pieţele emergente, între care şi Europa Centrală şi de Est. Dacă investiţiile în Europa Centrală şi de Est devin tot mai profitabile, cele din America de Nord şi Europa de Vest sunt în scădere. Anul acesta, cheltuielile pentru advertising din aceste regiuni sunt estimate să scadă cu 3,8 procente comparativ cu anul
Piaţa internaţională de publicitate se va majora în acest an cu 6,5%, potrivit ultimului studiu ZenithOptimedia. Cele mai importante surse de creştere sunt pieţele emergente, între care şi Europa Centrală şi de Est.
Dacă investiţiile în Europa Centrală şi de Est devin tot mai profitabile, cele din America de Nord şi Europa de Vest sunt în scădere. Anul acesta, cheltuielile pentru advertising din aceste regiuni sunt estimate să scadă cu 3,8 procente comparativ cu anul 2007, pe de o parte din cauza crizei pieţei imobiliare, iar pe de altă parte, datorită scăderii investiţiilor şi consumului. În schimb, pentru restul regiunilor, se prognozează o creştere cu 11,1% a advertisingului, comparativ cu anul trecut. Până în 2010, piaţa globală de publicitate va creşte cu aproape 89 de miliarde de dolari faţă de 2007. La această creştere, regiunile dezvoltate, adică America de Nord, Europa de Vest şi Japonia, vor contribui cu 37%, restul de 63% fiind meritul regiunilor în curs de dezvoltare.
Scenariul din 2007 pare că se va repeta şi în acest an: pentru primul loc în topul creşterilor se anunţă din nou Europa Centrală şi de Est, unde se aşteaptă investiţii în publicitate mai mari cu 18,3% comparativ cu 2007. Experţii ZenithOptimedia estimează că această regiune va menţine ritmul şi în următorii ani: 16,2% creştere în 2009, respectiv 14,2