Arterele Magheru şi I.C. Brătianu îi mulţumesc pe cumpărătorii de chilipiruri: magazine cu nume de firme mari stau alături de buticuri cu „orice produs la 10 lei“. Sursa: EVZ
Tricouri al căror material scârţâie şi pantofi chinezeş ti de „unică folosinţă“, care miros a cauciuc. „La două sute de mii“ nu poţi avea pretenţii prea mari. Hainele pe care le găsiţi cu uşurinţă la Dragonul Roşu, de la capătul tramvaiului 21, au loc de cinste şi în centrul oraşului, lângă firme ca Lee Cooper, Dika, Swarovski sau Cellini, unde preţurile pentru haine şi bijuterii echivalează cu jumătate din salariul minim pe economie.
„Bulevardele încearcă să împace toate gusturile. Găseşti şi branduri de masă, dar cunoscute, şi în acelaşi timp şi astfel de haine foarte ieftine, dar mai proaste“, explică datele problemei fashioneditorul Ovidiu Buta.
„Toţi plătim chirie aici“
Dacă în alte capitale europene există străzi sau zone pietonale în care marile branduri îşi deschid magazine, iar cumpărătorii vin ca la o expoziţie cu vânzare de lucruri de firmă, în Bucureşti, shoppingul „de firmă“ s-a mutat în malluri. Nu mai e la fel de relaxant, şi din acest motiv marile branduri încă mai au ezitări în a intra pe piaţa din România cu magazine în afara centrelor comerciale. Multe dintre firmele cu renume s-au grupat pe Calea Victoriei, însă şi acolo shoppingul de relaxare e o problemă, în primul rând pentru că locurile de parcare sunt foarte puţine pentru bucureşteanul amator de haine scumpe.
Managerii de la magazinele din zona Piaţa Unirii-Universitate-Piaţa Romană refuză să vorbească despre concurenţa ieftină care le stă alături. Vânzătoarele din buticurile cu „orice produs la 10 lei“ declară însă că situaţia nu li se pare deloc ciudată. „Lumea vine, cumpără, pleacă mulţumită. Atâta vreme cât magazinul e plin, înseamnă că e bine. Toţi plăti