În timp ce Electroputere a devenit eficientă în mod miraculos, la Avioane Craiova, pierderile au crescut de şase ori. Aceasta din urmă este băgată „în groapă“ de majorări de întârziere la datoriile bugetare, de cursul valutar şi de lipsa de contracte. Evoluţia economică a celor două mari fabrici din Bănie, Electroputere şi Avioane Craiova, are caracteristici spectaculoase postprivatizare, respectiv în plin proces de transfer de acţiuni, la ultima dintre ele. Dacă Electroputere şi-a diminuat drastic cheltuielile în primele trei luni ale anului, ajungând la pierderi de trei ori mai mici decât la finele lui 2007, la Avioane Craiova pierderile au crescut de aproape şase ori şi au ajuns la cifre colosale. Cele două companii au transmis recent rapoarte economice către Bursa de Valori Bucureşti (sunt tranzacţionate la categoria a II-a, respectiv pe piaţa secundară Rasdaq), care arată diferenţe ieşite din comun.
Explicaţia conducerii Electro, cusută cu aţă albă La numai câteva luni după privatizare, Electroputere a arătat că poate fi şi eficientă. În numai trei luni, fabrica şi-a comasat activitatea şi a redus costurile în mod miraculos cu milioane de lei. Brusc, la început de an, pierderile uzinei au scăzut drastic. Datele furnizate de Electroputere către Bursă arată că, după primele trei luni ale lui 2008, fabrica are pierderi diminuate de trei ori faţă de cele înregistrate la sfârşitul lui 2007: la finalul lunii martie erau de 7,14 milioane de lei, iar la sfârşitul anului trecut, de 24,24 milioane de lei. Afacerile fabricii s-au comprimat pe primele trei luni la 28 de milioane de lei, cu 40% mai puţin decât în ultimele trei luni ale anului trecut. În acelaşi timp, cheltuielile trimestriale au scăzut cu 28%. Întrebat cum a fost posibil să se reducă pierderi de milioane de lei într-un timp atât de scurt şi de ce s-a putut abia după privatizare, directorul economi