Investitorii din toată lumea au modernizat sau au dezvoltat de la zero unităţi de producţie pentru fiecare segment din industria auto Numiţi un nume important din industria auto! Cu greu Investitorii din toată lumea au modernizat sau au dezvoltat de la zero unităţi de producţie pentru fiecare segment din industria auto
Numiţi un nume important din industria auto! Cu greu găsiţi unul care să nu aibă furnizor din România sau chiar o unitate de producţie deschisă aici.
Toată lumea a auzit de Dacia - Logan de la Colibaşi şi va auzi de Fordul care va fi construit la Craiova. S-ar putea să se mai audă de un model Mercedes, Mitsubishi sau Toyota made in Romania sau de un alt nume greu (în ultimul timp, se vehiculează prea multe nume de constructori interesaţi de România ca să nu… iasă ceva). Dar industria auto autohtonă nu înseamnă "doar" cele câteva sute de mii de autovehicule care sunt produse aici, ci şi sutele de mii - milioane de componente auto produse aici. De la croitoraşul Europei, România a ajuns ţara lohnului auto: mari producători şi-au transferat aici unităţi de producţie, găsind mână de lucru ieftină, dar şi piaţă de desfacere.
Viteză. Cutii de viteze.
Săptămâna aceasta s-a inaugurat la Mioveni o investiţie "adevărată" - fabrica de cutii de viteze a grupului Renault. În primă fază, investiţia este de 146 milioane de euro, iar până în 2010 va ajunge la 214 milioane. Unitatea va fabrica cutii de viteze cu şase trepte pentru opt modele Renault şi pentru şapte modele Nissan, care vor putea fi cuplate la motoare pe benzină de 1,8 litri şi 2 litri, precum şi pe motoare diesel de 1,5 litri. Producţia uzinei va fi exportată în totalitate. Segmentul se dezvoltă însă nu doar cu sume mari. Spre exemplu, Meca Rectif, Franţa, specializată în "rectificarea pe ambele feţe", a înfiinţat anul trecut la Codlea o societate cu un capital social de 80.