In sunetele muzicii începe, cu muzică se termină, cu muzică începe iarăşi aproape fiecare moment important din viaţa metropolei vieneze. Susţinut săptămâna trecută în faţa Primăriei capitalei federale a Austriei şi retransmis în eter de multe dintre canalele de televiziune şi de radio din Europa, inclusiv de TVR-Cultural, marele concert popular a încheiat competiţia "Eurovision Young Musicians", concert susţinut - iată! - în două ediţii consecutive, aici, la Viena, în faţa unui public entuziast care a umplut până la refuz marea piaţă de pe Ring. Este o competiţie internaţională care, de aproape trei decenii, o dată la doi ani, contribuie la cunoaşterea, la promovarea celor mai tinere talente muzicale care nu au depăşit vârsta de 19 ani. Concomitent, cu acelaşi prilej, cu aceeaşi manifestare - drept un semnal de mare strălucire - a început "Wiener Festwochen", una dintre cele mai prestigioase manifestări artistice susţinute în plan mondial şi care aduce pe scenele de concert, de teatru, nume de mare prestigiu ale vieţii artistice internaţionale.
Şi, pentru că este vorba de un anume specific audio-video al manifestării, de rezonanţa populară a acesteia, componenta de spectaculozitate este, în mod evident, inclusă. Televiziunea cere rating. Rating-ul cere show. Iar acesta se obţine realizând o comunicare cu un public larg, cât mai numeros, divers, public căruia trebuie să-i oferi spectacol! Aşa s-a întâmplat şi de această dată. Căci în afara tinerilor muzicieni selecţionaţi în etape consecutive - pe parcursul a două etape naţionale, a semifinalei vieneze ce a precedat marele concert-spectacol, acesta din urmă a etalat evoluţii muzicale-artistice dintre cele mai atractive, de excepţională calitate, de larg interes. Mă refer la evoluţia formaţiei orchestrale "Wiener Symphoniker", formaţie care a însoţit de asemenea evoluţia tinerilor solişti, la dirijorul acesteia,