Chiar intr-o lume confruntata cu dificultati financiare (sau poate tocmai de aceea), din ce in ce mai multe obiecte incep sa straluceasca. Doar se spune de mult ca luxul incepe sa fie democratic. Granitele dintre moda si design interior se topesc incet un
"Yes to all", aceasta e filosofia unei companii care a imprastiat cristale in toata lumea si in toate domeniile. Cristale Swarovski compun acum candelabre in hoteluri de lux sau restaurante, dar pot fi gasite si in chip de "picaturi luminoase" in bai (proiectul Kludi) sau acoperind in intregime canapele (Edra). Reprezentantii companiei au vorbit in aprilie, la Wattens, sediul Swarovski, despre ce inseamna versatilitatea cristalelor.
Reinventarea candelabrului e un proiect special in care compania lucreaza constant cu designeri celebri pentru a da noi forme candelabrului clasic si "a-l face relevant pentru timpul prezent, fara a pierde din fantezie", spune Nadja Swarovski. In Swarovski's Crystal Palace Collection au intrat anul acesta, printre altele, un vartej de cristale imaginat de multipremiatul arhitect britanic Zaha Hadid si candelabrul-iluzie proiectat de designerul Paul Cocksedge. "Veil" e o perdea inalta de 4 metri, facuta din 1.440 de cristale Swarovski, care creeaza o iluzie vizuala: daca e privita intr-o oglinda, perdeaua arata un chip din cristale. Cele mai noi proiecte legate de iluminat sunt Downsquare, Madison si Crystal Bloom (un pandantiv luminos cu 170 de fatete), plus sistemele cu leduri: Crystal Starled Deluxe si Crystal Strands. Ceea ce nu inseamna ca nu exista inca si variante clasice cu aceleasi cristale, precum cele de la Versailles sau Metropolitan Opera.
Dar optiunile se largesc. De acum vom putea pasi pe covoare cu cristale, ne vom putea invalui in tesaturi cu cristale, vom sufla in cristalele incorporate in ceara (ca sa stingem lumanarea de la o cina roma