Retailerul francez ITM Intermarche, care detine reteaua de supermarketuri Interex, estimeaza vanzari de 130 mil. euro in acest an pe piata locala si trecerea pe profit.
Phillippe Lavalard, presedintele Consiliului de Administratie al CDER Interex si cel care conduce operatiunile grupului ITM Intermarche in Balcani, spune ca reteaua Interex isi va accelera expansiunea pe piata romaneasca.
"In urmatorii patru ani, cand vom ajunge la 30-40 de unitati la nivel local, am putea lua in considerare si dezvoltarea retelei din Romania printr-un sistem similar cu cel din Franta, prin parteneriate cu retaileri locali interesati sa adere la o grupare mai mare", afirma Lavalard.
Dupa restructurarea echipei de management, inceputa in anul 2006, filiala locala a grupului Intermarche vizeaza trecerea pe profit si o crestere de circa 37% a vanzarilor in acest an fata de 2007.
Interex a intrat in Romania in 2002 si numara in prezent 11 unitati la nivel local, cu afaceri de 95 mil. euro la nivelul anului 2007, in crestere cu peste 60% fata de valoarea din 2006.
"Cel mai dificil a fost sa ne implantam in Romania. Faza a doua este dezvoltarea pe piata, pentru care avem nevoie de oamenii potriviti", spune Lavalard, care a preluat conducerea operatiunilor din Balcani ale Intermarche la inceputul lui 2006. In acelasi timp, el este si actionar in cadrul CDER Interex si proprietar al unui magazin in Franta.
In Franta, grupul reuneste 1.200 proprietari de magazine, avand in total 4.000 de unitati, si este activ in comertul alimentar si nealimentar.
Pe piata din Romania si pe celelalte piete din Balcani pe care este prezent, grupul activeaza in mod direct, magazinele fiind in proprietatea celor aproximativ 1.200 de proprietari reuniti sub sigla muschetarilor (Groupement des Mousquetaires).
"Piata din Balcani este mai atractiva decat ce