Generoasele spatii expozitionale ale Galeriilor "Brancusi" din complexul ambiental al Camerei Deputatilor din Palatul Parlamentului. Neandestulatoare pentru ofranda creativa a unui artist care, din 1973 incoace, n-a mai cutezat o iesire la rampa de proportii asemanatoare. Protagonistul in cauza este Mircia Dumitrescu. Un personaj legendar si emblematic al generatiei "nichitiste" si al pseudo-boemei bucurestene a anilor '60-70-80, pana in zilele noastre!
Visator si poet din nascare, fascinat de cicloanele imagistice ale ideilor si de miraculoasa conversiune a cuvantului in simboluri si expresii (xilo-; lito-; seri-; metalo- si poli) grafice, pe care l-a disecat si l-a reconfigurat in versiuni memorabile ce-i poarta identitatea.
Iata-ma intrand in expozitia mamut din Galeria "Brancusi" a impunatorului edificiu al Parlamentului din vecinatatea Parcului Izvor, unde Mircia Dumitrescu si-a orchestrat cea mai impunatoare si spectaculoasa deconspirare a fabuloasei sale vocatii si cariere artistice! Peste patru sute de argumente plastice ilustrand mai bine de 35 de ani de stradanii creative.
Eveniment artistic pus in concept expozitional, intr-o coplesitoare etalare de energii creative si plurivalenta vizionara si expresiva. Este si motivul pentru care, in ceea ce ma priveste, cunoscandu-l de foarte multi ani, il consider maestrul absolut al faurarilor de carte de la noi, in spiritul marii traditii guttenbergiene, care a facut din cuvantul tiparit si cartea de citire si invatatura sublim obiect identitar al civilizatiei umane!
Cel mai bine sustinuta sectiune a expozitiei este cea care orbiteaza in jurul conceptului de carte. A viziunii cu totul particulare a lui Mircia Dumitrescu "de a construi" o carte, de a face din carte obiect de arta si din grafica instrument de cultura! Este domeniul in care cunoasterea sa, talentul, priceperea, pasiune