Piata restaurantelor din Romania, a carei valoare s-a ridicat la sfarsitul anului trecut la un miliard de euro, se va dubla in urmatorii doi ani, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Visionwise, parte a grupului Daedalus Group.
Cresterea a fost constanta, incepand cu 2003, cand s-a simtit o majorare de peste 30% anual. Aproape acelasi ritm de crestere a caracterizat si piata cafenelelor, care a urcat cu 34% incepand cu 2003.
La sfarsitul lui 2006, pe piata locala activau peste 5.400 de restaurante, 18% dintre acestea fiind deschise in Bucuresti (949 de unitati), iar 9% in Constanta (530 de unitati). Din companiile care activeaza in acest domeniu, doar 55% au raportat profit.
Cele mai mari retele de pe piata locala sunt cele de tip fast-food, primele trei locuri fiind ocupate de McDonald's, KFC si Pizza Hut cu 55, 26 respectiv 13 unitati deschise la nivel national.
In ceea ce priveste lanturile de restaurante cu actionariat roman, grupul CityGrill detine opt unitati deschise sub acelasi brand, un restaurant cu specific romanesc Caru' cu Bere si inca unul cu specific mediteranean, Buongiorno. Pe piata cafenelelor, Turabo ocupa primul loc ca numar de unitati cu 29 de cafenele.
Piata restaurantelor din Romania, a carei valoare s-a ridicat la sfarsitul anului trecut la un miliard de euro, se va dubla in urmatorii doi ani, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Visionwise, parte a grupului Daedalus Group.
Cresterea a fost constanta, incepand cu 2003, cand s-a simtit o majorare de peste 30% anual. Aproape acelasi ritm de crestere a caracterizat si piata cafenelelor, care a urcat cu 34% incepand cu 2003.
La sfarsitul lui 2006, pe piata locala activau peste 5.400 de restaurante, 18% dintre acestea fiind deschise in Bucuresti (949 de unitati), iar 9% in Constanta (530 de unitati). Din companiil