Vânzările de ciment au crescut în primul trimestru al acesui an cu 18%, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007, pe fondul creşterii producţiei locale cu 5%, a anuţat patronatul din industria cimentului.
Preşedintele organizaţiei patronale a producătorilor de ciment şi altor produse minerale pentru construcţii din România (CIROM), Mihai Rohan menţionează că există o diferenţă între ce se poate produce şi cererea pieţei, care este mult mai mare decât oferta.
Potrivit acestuia, consumul de ciment pe cap de locuitor înregistrat anul trecut la 464 kilograme, este sub media europeană de 539 de kilograme, însă există posibilitatea ca în acest an consumul să urce cu 15 – 20%. „În următorii 10 – 15 ani, România ar trebui să ajungă la un consum de 800 – 1.000 de kilograme de ciment pe cap de locuitor”, a declarat Mihai Rohan.
Totodată, estimările arată că piaţa cimentului are un potenţial de creştere în volum cu 20% pentru acest an, din care importurile să reprezinte între 300.000 şi 500.000 de tone. Potrivit patronatului, producţie mondială de ciment înregistrată anul trecut a fost de 2,77 miliarde de tone, din care 12% a fost aportul Europrei.
Principalii jucători de pe piaţa locală de ciment sunt Carpatcement, Holcim şi Lafarge. (A.G.)
Vânzările de ciment au crescut în primul trimestru al acesui an cu 18%, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007, pe fondul creşterii producţiei locale cu 5%, a anuţat patronatul din industria cimentului.
Preşedintele organizaţiei patronale a producătorilor de ciment şi altor produse minerale pentru construcţii din România (CIROM), Mihai Rohan menţionează că există o diferenţă între ce se poate produce şi cererea pieţei, care este mult mai mare decât oferta.
Potrivit acestuia, consumul de ciment pe cap de locuitor înregistrat anul trecut la 464 kilograme, este sub media europeană de 539 de kilograme, însă