Compania aeriana TAROM isi protejeaza pasagerii de o eventuala amenintare terorista cu un serviciu format in mare parte din fosti mecanici de intretinere. Cei mai multi dintre agentii de la "Tarom Security" nu sunt selectati si instruiti in mod special, cum de altfel spun si prevederile Conventiei de la Chicago referitoare la aviatia civila internationala. Aceasta anomalie este recunoscuta inclusiv de directorul general al Tarom, Gheorghe Barla, care ne-a declarat ca agentii sai de securitate nu au nici macar licenta de escorta.
Inainte de 1989, pasagerii de la Tarom erau aparati de luptatori ai securitatii special antrenati, cunoscuti sub numele de "soimi". In 1996 acest serviciu a fost reinfiintat, dar s-au folosit mecanicii de intretinere de la avioane, care urmau sa fie dati afara deoarece nu mai corespundeau noilor tehnologii.
Nimeni nu si-a pus atunci problema ca acesti oameni nu ar fi in stare sa intervina eficient in cazul unei amenintari teroriste, deoarece la inceput trebuiau doar sa pazeasca bagajele. Rolul lor a devenit foarte important mai ales dupa atacul terorist din 11 septembrie 2001, cand au trebuit sa asigure securitatea pe toate cursele Tarom. Astazi ei sunt folositi doar pe cursele in care circula oameni deportati, condamnati si transferati in alte tari sau declarati indezirabili.
Integral in Romania libera Compania aeriana TAROM isi protejeaza pasagerii de o eventuala amenintare terorista cu un serviciu format in mare parte din fosti mecanici de intretinere. Cei mai multi dintre agentii de la "Tarom Security" nu sunt selectati si instruiti in mod special, cum de altfel spun si prevederile Conventiei de la Chicago referitoare la aviatia civila internationala. Aceasta anomalie este recunoscuta inclusiv de directorul general al Tarom, Gheorghe Barla, care ne-a declarat ca agentii sai de securitate nu au nici macar l