Mihai Rohan, preşedintele CIROM (Organizaţia patronală a producătorilor de ciment şi altor produse minerale pentru construcţii din România), a declarat, vineri, cu ocazia organizării „Săptămânii Europene a Porţilor Deschise”, că vânzările de ciment în ţara noastră au crescut cu 18% în primul trimestru al acestui an, iar fabricile din România şi-au crescut producţia cu cinci procente în perioada respectivă. „Există, însă, o diferenţă între ce se poate produce şi cererea pieţei, care este mult mai mare decât oferta”, a precizat Rohan.
Acesta susţine că consumul de ciment pe cap de locuitor din România, situat la 464 de kilograme anul trecut, este sub media europeană de 539 de kilograme, dar ar putea urca în acest an cu 15-20%. „Ar trebui ca în perioada imediat următoare, consumul pe cap de locuitor să crească de două ori pentru ca România să ajungă din urmă ţările dezvoltate ale Uniunii Europene”, a mai spus sursa citată, care a criticat autorităţile că nu folosesc beton pentru crearea marilor reţele de infrastructură, ci bitumul fabricat de rafinării. „Este o decizie absolut politică, pentru că betonul costă la fel, are o garanţie mai bună, iar mentenanţa implică costuri reduse de aproape zece ori”, a mai explicat Mihai Rohan.
„Cimentul este un produs esenţial pentru dezvoltarea, siguranţa şi interconectarea regiunilor şi va continua să joace un rol semnificativ în evoluţia comunităţilor umane. În ultimii 40 de ani, chiar dacă tehnologia de bază pentru producerea cimentului nu a suferit modificări, industria, în ansamblul ei, a găsit şi a implementat soluţii pentru reducerea consumului de energie, a emisiilor globale de CO2 şi pentru minimizarea impactului asupra mediului ambiant, în general”, a mai arătat preşedintele CIROM. Mihai Rohan, preşedintele CIROM (Organizaţia patronală a producătorilor de ciment şi altor produse minerale pentru construcţii din