- Diverse - nr. 96 / 17 Mai, 2008 Desi romanii mai stau cu orele pe la diverse cozi pentru a intra in posesia unui act de identitate, fie ca il primesc pentru prima oara, fie ca il schimba, datorita epuizarii termenului de valabilitate, evidenta lor, la nivel national, asa dupa cum rezulta, inca nu este pusa la punct, dupa cum se procedeaza in statele civilizate. Daca in unele state ale lumii chiar si cetatenii care stau temporar intr-o localitate sunt luati in evidente stricte, la noi, acestea se intocmesc la nivel de localitate, respectiv judet. Dat fiind acest aspect, care are implicatii serioase la nivel de tara, Guvernul a decis introducerea unui Registru national de evidenta a persoanelor, un registru informatizat, care va permite un schimb de informatii permanent intre autoritatile administratiei publice locale si centrale. Suficient este sa spunem ca, bunaoara, un cetatean din Targu-Mures, dupa introducerea acestui registru, va putea fi identificat rapid, in oricare dintre judetele tarii sau la nivel central. Pe de alta parte, acest Registru va fi deosebit de util si celor care se ocupa de politica demografica a tarii, de elaborarea de politici in ce priveste populatia tarii. Pentru inscrierea datelor din certificatele sau extrasele de stare civila eliberate cetatenilor romani de autoritatile straine, si care au fost transcrise in registrele de stare civila romanesti, este necesar un oarecare timp. Astfel, s-a prevazut ca acest lucru sa se realizeze in termen de doi ani CETATENII ROMANI VOR FI INSCRISI INTR-UN REGISTRU NATIONAL DE EVIDENTA la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor si, in timp de trei ani, la nivelul primariilor din unitatile administrativ teritoriale in care functioneaza servicii locale de evidenta a persoanelor. Prin acest nou proiect al Guvernului, se doreste armonizarea legislatiei romanesti in materie civ