Darul şi sărmăluţele, nelipsite mariajelor autohtone Restaurant, meniu, şampanie, verighete, flori, mărturii şi cocarde, invitaţii, coafură şi machiaj, DJ şi fotograf sunt doar
Darul şi sărmăluţele, nelipsite mariajelor autohtone
Restaurant, meniu, şampanie, verighete, flori, mărturii şi cocarde, invitaţii, coafură şi machiaj, DJ şi fotograf sunt doar câteva dintre zecile de elemente ce trebuie puse la punct pentru o nuntă. Evenimentul, considerat indispensabil de majoritatea tinerelor cupluri din ziua de azi, este un imens consum de energie şi de finanţe. Am încercat să aflăm cât durează, cât costă şi cât de complicat este să organizezi o nuntă.
Primul pas în pregătirea nunţii este alegerea unei date. Odată ce ziua a fost stabilită, viitorii miri trebuie să se hotărască dacă vor o nuntă restrânsă sau o petrecere "di granda", şi să întocmească lista de invitaţi, etapă care ajunge uneori să le scape de sub control. Rudele apropiate, mătuşile din provincie, verişorii pe care nu i-ai mai văzut de 20 de ani, prietenii părinţilor, vecinii apropiaţi, colegii de şcoală, de facultate şi de serviciu şi prieteni, toţi trebuie să-şi găsească un loc, de bine, de rău, pe listă.
Pentru nunta mea, ipotetică, am stabilit un număr de maximum 100 de oaspeţi. Odată stabilite data nunţii şi amploarea petrecerii, urmează etapa cea mai importantă: găsirea amplasamentului. Aici poate interveni wedding plannerul (specialistul în nunţi), angajat al unei agenţii de profil, care ştie tot ce trebuie făcut în astfel de situaţii. Wedding plannerul la care am apelat se numeşte Raluca Regiulis. Ne-am întâlnit într-o dimineaţă de luni, în apartamentul unde-şi are sediul agenţia ei. În filme, ea e cea care are ac şi aţă la îndemână pentru salvarea de la dezastru a rochiei de mireasă şi care îl scoate pe mire din diverse încurcături. Raluca lucrează de patru ani în age