Doar 5,7 secunde îi trebuie ca să atingă 100 km/h, ceea ce reprezintă una dintre cele mai bune performanţe din clasă.
Pînă nu demult, imaginea unui BMW Z4 decapotabil era mai degrabă un clişeu întîlnit în producţiile hollywoodiene de acţiune decît o realitate palpabilă pe şoselele din România. La patru ani de la lansarea sa, însă, Z4 continuă să fascineze, de data aceasta putînd fi testat pe viu şi pe caldarîmul bucureştean.
SPECTACULOS. E greu de transpus în cuvinte senzaţiile încercate la volanul unui BMW Z4 Roadster 3.0 Si. În primul rînd, trebuie amintite cîteva dintre elementele sale caracteristice unui GT veritabil, cum ar fi tracţiunea spate, botul lung şi consola spate scurtă, precum şi poziţionarea scaunelor deasupra punţii spate. Toate acestea contribuie din plin la accentuarea caracterului ultrasportiv al maşinii, amplificat, ce-i drept, şi de excelentul motor aspirat de 3 litri cu şase cilindri, care oferă 265 CP la 6.600 rpm şi un cuplu de 315 Nm, disponibil de la 2.750 rpm. Cu un asemenea “bagaj” dinamic în spate, Z4 Roadster 3.0 Si urcă fluierînd la 100 km/h în numai 5,7 secunde, deşi, şofat prin oraş, Z4 Roadster dă senzaţia că mai mult se chinuie în hăţişul semafoarelor aflate la fiecare 200 de metri. Dacă încerci să-l pui în valoare puţin, la plecarea din stop vei arunca praf în ochii tuturor celorlalţi participanţi la trafic, dar există şansa ca aceştia să pună mîna pe tine la următoarea intersecţie, unde BMW-ul va aştepta resemnat din nou culoarea verde. Odată ieşită în afara Bucureştiului, maşina şi-a regăsit brusc tupeul. Pe Autostrada Soarelui, într-o zi pustie, s-au atins valori de viteză care duc direct la reţinere de permis şi eventual dosar penal, cu menţiunea că viteza maximă avansată de constructor se situează la 250 km/h.
Spaţiu sufficient pentru şofer
Cînd trebuie să te sui în el pentru prima oară, Z