Chelului, tichie de margaritar ii trebuie? Sau, aplicat la viata tumultoasa si circulatia extrema din capitala, ne putem intreba daca bucuresteanului pasarele din sticla suspendate prin tot centrul ii trebuie??? Prin urmare, intre tichia de margaritar a chelului si proiectul de impartire a Bucurestiului in trei zone, legate intre ele prin tuburi pietonale din metal si sticla, ar putea exista o legatura. Raspunsul zboara insa prin capetele primarilor, consilierilor si ale celor de la sistematizare. Calatorie sprancenata!
Bucuresti, mai 2222. Traficul rutier din capitala Romaniei s-a rezolvat. Nimic nu mai misca. "Navetele" (masinile, nu cele de bere) s-au inmultit in asa hal, incat toate strazile si stradutele au fost transformate ad-hoc in parcari. In Giulesti-Sarbi tot nu e canalizare. Iar pe centura "navele-cargo" (TIR-urile) inainteaza cu viteza luminii in momentul opririi curentului. Deloc. Dar pasarelele din metal si sticla salveaza orasul. In fiecare dimineata, bucurestenii isi sterg entuziasti de praf masinile si pornesc pe jos sau cu bicicleta, rolele, skateboard-ul, etc. spre serviciu. Mai dificil este de ajuns la aeroport, dar se rezolva daca pasagerii se grabesc si o iau spre Otopeni cu doua zile inainte. Sumbru, bine ca nu o sa apuc vremurile alea. Dar vreau ca urmasii, urmasilor mei sa stie cum s-a ajuns in aceasta situatie.
Bucuresti, mai 2008. Consiliul General al Capitalei a aprobat proiectul Trans Central Urban Bucuresti (TCUB). Suna de parca ar fi urmatorul episod din Star Trek, nu? Ei bine, da, este un proiect S.F. ambitios, ce prevede impartirea centrului capitalei in zone de promenada, culturale si de cumparaturi si construirea unor pasarele pietonale din metal si sticla. O pasarela va traversa Dambovita, facand legatura intre Parcul Izvor si Str. Brezoianu, alta va lega centrul istoric de Str. Ion Campineanu, traversan