Yahoo si-a luat primul angajament fata de piata din Romania prin numirea lui Bobby Voicu in functia de community manager. Pasii urmatori sunt cresterea awareness-ului local al produselor si lansarea Yahoo.ro, potrivit lui Darren Patterson, business development director, Yahoo Europe. Compania-gigant are planuri multe pentru o piata atipica: piata Instant Messenger.
“Romania este complet diferita fata de celelalte piete din regiune pentru ca avem aproape 90-95% cota din piata de instant messaging. Romanii iubesc Yahoo Instant Messenger! Parte din ceea ce va face Bobby va fi sa cladeasca pe asta”, a declarat, pentru Wall-Street, Darren Patterson. Din acest punct de vedere, “claditul” inseamna cresterea in ritm cu cresterea pietei de Internet si mentinerea cotei de piata, ajunsa intr-un punct maxim, aproape imposibil de depasit.
Yahoo numara in prezent 7 milioane de conturi pentru serviciul de instant messaging si peste 8 milioane de conturi active pentru serviciul de e-mail. Ceea ce trebuie facut mai departe este ca romanii sa afle mai multe despre celelalte servicii Yahoo si sa contribuie la dezvoltarea de noi aplicatii localizate.
“Unul din elementele-cheie ale Yahoo in Romania este construirea unei retele de dezvoltare Yahoo, unde comunitatea locala sa construiasca aplicatii cu ajutorul arhitecturii noastre deschise. In loc sa facem noi foarte multe aplicatii, ii oferim comunitatii posibilitatea sa construiasca aplicatiile pe platforma noastra”, spune Patterson.
Implicarea consumatorilor in crearea produselor Yahoo este o provocare a companiei si la nivel mondial. Dintre cei 500 de milioane de utilizatori ai Yahoo din intreaga lume, cei mai multi folosesc doar front page-ul, serviciul de e-mail sau cel de instant messaging, spune Darren Patterson. Toti acesti utilizatori formeaza o “retea sociala latenta”, pe care Yahoo vrea sa o puna in misca