Nicio firmă autohtonă nu are reprezentanţă în capitala Europei, pentru a-şi promova imaginea Printre cele circa 300 de branduri mari care au birou permanent la Bruxelles nu se află
Nicio firmă autohtonă nu are reprezentanţă în capitala Europei, pentru a-şi promova imaginea
Printre cele circa 300 de branduri mari care au birou permanent la Bruxelles nu se află niciun nume românesc. Petrom şi Electrica au însă planuri în acest sens.
La aproape un an şi jumătate de la aderarea la comunitatea europeană, mediul de afaceri românesc pare să nu realizeze că fiecare decizie a Comisiei Europene îl afectează. Nicio companie nu a reuşit încă să îşi deschidă birou în capitala europeană, iar patronatele sunt mai slab reprezentate ca sindicatele. "Circa 300-400 de branduri mari de companii au reprezentanţă la Bruxelles, pentru a monitoriza legislaţiile.
Microsoft, de pildă, şi-a delegat aici 60 de oameni, dar România nu are încă un brand reprezentat aici", a declarat Dan Luca, PR Director la EurActiv. Potrivit acestuia, prezenţa cât mai aproape de instituţiile europene este foarte importantă, întrucât "Bruxelles-ul este un oraş al reţelelor informale".
Preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Florin Pogonaru, este de părere că firmele româneşti trebuie mai întâi să înveţe să îşi definească o poziţie sectorială comună. "E mult mai uşor să faci lobby pe o anumită direcţie dacă intri într-o asociaţie patronală europeană", a spus Pogonaru.
Sectorul energetic îşi trimite oficiali la CE
Câteva firme mari româneşti din sectorul energetic se pregătesc totuşi să îşi trimită portavocea la Bruxelles. "Petrom are în vedere recrutarea unei persoane în cadrul departamentului de relaţii publice care îşi va dedica 50% din timp relaţiilor cu Bruxelles-ul.
Scopul este de a monitoriza mai bine legislaţia şi iniţiativele le