Odată ajunşi la Sinaia, după ce am testat autoutilitara Mitsubishi Fuso Canter, am decis că este un moment oportun pentru un test de off-road. După mai multe dezbateri, am decis ca modelul ales să fie pick-up-ul double-cab Mazda BT-50. Am convenit ca traseul de teste să fie drumul de la Cota 1400 către Cabana Babele.
Mazda a aşteptat încheierea ofensivei Navara -L200- Hilux, pentru a se asigura că, în momentul "atacului", BT-50 va avea ultimul cuvânt de "spus". La prima vedere, modelul BT-50 poate fi apreciat drept un facelift aplicat pentru Mazda B2500, dar în realitate lucrurile sunt un pic mai complicate.
Extremităţi ceva mai rotunjite, linii mai fluide, dar numai cât este nevoie pentru a nu îndepărta viziunea clienţilor de conceptul de pick-up. Imediat se disting farurile restilizate, despre care putem spune că sunt chiar reuşite.
Per total, volumul pick-up-ului a crescut, bena de tip închis având o lungime de 1530mm şi o înălţime de 465 mm, reuşind să acomodeze fără probleme echipamentul a doi cameramani profesionişti, al unui fotograf, plus bagajele acestora şi ale încă două persoane. Schimbări majore se regăsesc şi la interior, unde totul parcă a devenit mai prietenos, lăsând în spate liniile de design specifice pick-up-urilor anilor '90. Tabloul de bord expune acum ceasuri mult mai elegante, iluminate pe fundal cu verde, şi cu un design sport asemănător cu cel de pe Mazda6. Interiorul iese imediat în evidenţă prin calitate, iar liniile simple şi eficiente dau o notă destul de modernă pentru cei fără pretenţii.
Mazda BT50 lasă impresia unui pick-up făcut după o reţetă old-school, însă, faţă de concurenţă, aceasta pare mai prietenoasă.
Portierele din spate oferă un acces incomod la banchetă, fiecare tentativă de acces reprezentând o adevărată aventură pentru persoanele nu tocmai mignone. Dar să nu uităm că vorbim despre un pick-up şi că