- Soseaua expres va asigura legatura dintre Autostrada Transilvania si Coridorul IV European
Compania nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va investi 1,3 miliarde de euro pentru constructia drumului expres Arad – Oradea. Finalizarea proiectului este prevazuta pentru anul 2010, iar drumul va avea o lungime de 134,6 kilometri si va fi impartit in trei sectoare, dintre care doua vor avea profil de autostrada.
Primul sector va avea profil de autostrada cu trei benzi de circulatie pe sens, ocoleste localitatea Biharia si municipiul Oradea prin partea de vest. Al doilea sector va avea profil de drum expres, doua benzi pe sens si va fi orientat pe directia nord-sud, pana la intersectia cu DN 79A, pe la vest de orasul aradean Chisineu-Cris. Al treilea sector, cu profil de autostrada cu doua benzi pe sens, va depasi orasul Chisineu-Cris si va ocoli municipiul Arad prin partea de nord-vest. Finantarea este asigurata de la bugetul de stat, iar proiectul este finalizat si pregatit pentru licitatia de executie a lucrarilor. In present, proiectul este in faza de organizare a licitatiei de achizitii publice in vederea exproprierilor, care vor costa trei milioane de lei. soseaua va fi proiectata pentru viteze de 120 km/h pe sectorul cu profil de drum expres si de 130 km/h pentru sectoarele cu profil de autostrada. Totodata, drumul va avea zece parcari care vor fi dispuse pe ambele sensuri si vor fi pentru lunga si scurta durata. In cadrul acestui proiect va fi realizata o sosea de centura la Salonta, o legatura rapida Livada - Osorhei si a doua centura a municipiului Oradea, cu profil autostrada.
Pentru siguranta circulatiei se vor monta parapete si panouri antiorbire, precum si semne de avertizare, de reglementare si de informare. De asemenea, va exista un centru de operare si se vor plasa telefoane.
CNADNR a m