Putem vorbi deja despre o calmare a spiritelor pe piata autoturismelor din Romania, daca tinem cont de datele oficiale comunicate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule din MIRA. Totalul inmatricularilor de autoturisme noi s-a ridicat la 22.945 de unitati, cu 167 mai putine decat luna trecuta si cu 154 mai multe decat in luna a patra a anului trecut.
Daca la nivelul intregii piete este evident ca lucrurile s-au asezat pe un fagas stabil, in randul marcilor si modelelor lucrurile au fost destul de agitate, fiind influentate, fara indoiala, si de anuntatele modificari privind taxa de inmatriculare, dar si de o schimbare a mentalitatii cumparatorilor.
Analiza comparativa cu aprilie 2007 arata ca trei dintre cei mai mari jucatori de pana acum, Dacia, Renault si Volkswagen, se afla in scadere de forma. In principiu, am putea vorbi despre un inceput de echilibrare a fortelor, preferintele publicului tinzand, pe termen mediu si lung, sa se apropie de situatia de la nivelul Europei, unde diferentele sunt mult mai mici.
Daca toate acestea sunt deocamdata simple rationamente, avem si o certitudine: Renault si-a incheiat rolul de cel mai mare importator din Romania, marca franceza aflandu-se in competitie acum (si depasita uneori) de Skoda, Opel, Volkswagen sau Ford.
Saptamana Financiara Putem vorbi deja despre o calmare a spiritelor pe piata autoturismelor din Romania, daca tinem cont de datele oficiale comunicate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule din MIRA. Totalul inmatricularilor de autoturisme noi s-a ridicat la 22.945 de unitati, cu 167 mai putine decat luna trecuta si cu 154 mai multe decat in luna a patra a anului trecut.
Daca la nivelul intregii piete este evident ca lucrurile s-au asezat pe un fagas stabil, in randul marcilor si modelelor lucrurile au fost d