În primul trimestru 2008, compania Altex a înregistrat o cifra de afaceri de peste 77 milioane euro, în crestere cu 46% fata de
perioada similara a anului anterior. Conform conducerii societatii, cifra este în linie cu obiectivul de vânzari propus pentru acest
an – 430 milioane de euro.
Magazinele companiei se desfasoara pe o suprafata totala de 90.000 mp, din care 70 sunt Altex si 16 sunt Media Galaxy.
Dan Ostahie, presedintele Altex România, afirma: „Cresterea reprezinta o evolutie fireasca, datorita faptului ca, în primele luni
ale anului 2007, a existat o perioada de inertie a clientilor, generata de alinierea preturilor la noile taxe vamale. Cresterea
vânzarilor în 2008 va avea ca sursa evolutia tehnologica. Pe de alta parte, cresterea consumului în trimestrul I a fost sustinuta de
creditul de consum si de cresterea inflatiei, în contradictie cu evolutia negativa a bursei”.
O alta componenta care a contribuit la cresterea vânzarilor este reprezentata de vânzarile on-line. Acestea au înregistrat o
crestere de 150% fata de trimestrul I 2007. Lumea începe sa prinda încredere în tranzactiile on-line.
Categoria cu cea mai mare crestere, 130%, este reprezentata de produsele de entertainment (console, jocuri, filme, muzica), segment
de produse în plina dezvoltare în ultimii ani.
Pentru categoria electrocasnicelor mici si „home-confort”, cresterea înregistrata în primul trimestru 2008 a fost de 66%. Rezultate
de exceptie au înregistrat aparatele de aer conditionat, ale caror vânzari s-au triplat.
Categoria „visual” (camere foto, video si accesorii) a obtinut o crestere de 62%, tehnologiile digitale punându-si definitiv
amprenta asupra preferintelor pietei.
Cresteri de 50% au înregistrat produsele electrocasnice mari. Vânzarile pentru produsele încorporabile urmeaza trendul pie