Pentru că marile firme, locale sau străine, vor un contact cât mai strâns cu clienţii, ele apelează la un call-center. De la bănci şi firme de asigurare până la operatorii de telefonie mobilă sau companiile care fac studii de piaţă, toţi apelează la o astfel de firmă pentru a menţine o relaţie cât mai apropiată cu clienţii. În România sunt în acest moment 250-300 de astfel de centre, care au circa 20.000 de angajaţi, conform unui studiu de piaţă al Expo Media. Piaţa este practic dominată de companii străine, care vin aici pentru că sunt salarii mai mici şi pentru că nivelul de educaţie, cunoaşterea de limbi străine, de exemplu, este foarte ridicat, se precizează în studiu. Dacă la început erau la mare căutare românii care vorbesc bine engleza, franceza, italiana sau germana, acum sunt la mare căutare vorbitorii de limbi mai puţin cunoscute şi studiate, cum ar fi limbile nordice. Anul acesta piaţa de profil va creşte cu 71,4%, până la aproximativ 120 de milioane de euro. (V.R.)
Pentru că marile firme, locale sau străine, vor un contact cât mai strâns cu clienţii, ele apelează la un call-center. De la bănci şi firme de asigurare până la operatorii de telefonie mobilă sau companiile care fac studii de piaţă, toţi apelează la o astfel de firmă pentru a menţine o relaţie cât mai apropiată cu clienţii. În România sunt în acest moment 250-300 de astfel de centre, care au circa 20.000 de angajaţi, conform unui studiu de piaţă al Expo Media. Piaţa este practic dominată de companii străine, care vin aici pentru că sunt salarii mai mici şi pentru că nivelul de educaţie, cunoaşterea de limbi străine, de exemplu, este foarte ridicat, se precizează în studiu. Dacă la început erau la mare căutare românii care vorbesc bine engleza, franceza, italiana sau germana, acum sunt la mare căutare vorbitorii de limbi mai puţin cunoscute şi studiate, cum ar fi limbile nordice. Anul