Ce valoare are un nume de firmă bine ales? Foarte mare, dacă vorbim de un start-up. O denumire ingenioasă poate atrage atenţia şi genera publicitate, în timp ce una neinspirată poate duce chiar la eşecul afacerii. Când şi-a înfiinţat firma, Akio Morita i-a dat numele Tokyo Tsushin Kogyo Kabushiki Kaisha. Ulterior, după aproape şapte ani, şi-a dat seama că denumirea nu era tocmai memorabilă şi potrivită să fie folosită ca brand pentru aparatele electronice pe care le
Ce valoare are un nume de firmă bine ales? Foarte mare, dacă vorbim de un start-up. O denumire ingenioasă poate atrage atenţia şi genera publicitate, în timp ce una neinspirată poate duce chiar la eşecul afacerii.
Când şi-a înfiinţat firma, Akio Morita i-a dat numele Tokyo Tsushin Kogyo Kabushiki Kaisha. Ulterior, după aproape şapte ani, şi-a dat seama că denumirea nu era tocmai memorabilă şi potrivită să fie folosită ca brand pentru aparatele electronice pe care le producea. „Pentru o perioadă am folosit numele Tokyo Teletech, dar am aflat că există o companie americană care avea numele Teletech înregistrat“, spune fondatorul corporaţiei Sony în memoriile sale. „Am realizat că firma noastră nu are şanse să fie recunoscută dacă nu găsim o denumire ingenioasă“, adaugă Morita. Fondatorii companiei au petrecut câteva luni gândindu-se la posibile nume care să fie uşor de recunoscut oriunde în lume. S-au oprit la cuvintele sonus, care în latină înseamnă sunet, şi la sonny boy, cum li se spunea americanilor care ocupaseră Japonia. Dar Sonny nu putea fi folosit pentru că în japoneză se pronunţă „sohn-nee“, ceea ce înseamnă a pierde bani, denumire nu tocmai potrivită pentru o afacere. Într-o zi a apărut soluţia salvatoare: Sony.
Numele stă la temelia succesului afacerii
Păstrând proporţiile, şi în România exist