Elevii din clasele V-VIII ar trebui să înveţe mai uşor şi mai repede, din anul şcolar viitor. Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar a regândit materia şcolară de gimnaziu, după ce elevii şi profesorii s-au plâns - de multă vreme, de altfel - că aceasta este încărcată şi greoaie. Materia nu a fost numai aerisită de conţinuturi inutile, ci a fost şi „re-aranjată” pe clase.
Limba şi literatura română a fost
„decongestionată”
Spre exemplu, din programa de Limba şi literatura romană de la clasa a VIII-a a fost scoasă comedia, însă a rămas conceptul de operă dramatică şi dialog dramatic. La clasa a VII-a au fost introduse elemente ale textului de tip argumentativ. În plus, a fost deplasat studiul baladei populare, din clasa a VII-a, în clasa a VIII-a. La clasa a VI-a s-a realizat o aerisire în conţinuturi, însă printre altele a rămas fabula. Nuvela a trecut de la clasa a VI-a la a VII-a. Tot la a VII-a se va studia concomitent morfologia şi sintaxa, din toamnă.
„Permutări” de
conţinuturi la
matematică
La Matematică, au fost rearanjate conţinuturile, astfel încât elevii să nu mai înveţe teorema lui Pitagora şi elementele de trigonometrie la… Fizică. La clasa a VI-a, au fost introduse la „Operaţii cu fracţii” adunarea. Fracţiile periodice au fost introduse în materia de clasa a V-a, unde vor fi învăţate alături de fracţiile zecimale finite. Au fost mutate toate patrulaterele din clasa a VI în a VII-a.
Aceeaşi structură
la Istorie
La Istorie s-a păstrat vechea structură: în clasele V-VII se studiază împreună istoria universală şi istoria românilor, iar în clasa a VIII-a se studiază numai istoria românilor. S-au păstrat obiectivele cadru şi cele de referinţă, însă pentru descongestionarea materiei s-a diminuat numărul conţinuturilor, care presupune