Anual, o firmă de executive search din România încheie cu succes maximum o sută de proiecte. Şi dacă a reuşit să găsească managerul potrivit pentru funcţia potrivită, poate câştiga o sumă de până la 50.000 de euro. Drumul către succes este însă lung. În primul rând, de cele mai multe ori, companiile-client cer ocuparea postului vacant în timp foarte scurt, norma fiind de patru săptămâni. Realitatea din piaţă face însă ca, de fapt, procesul de recrutare să d
Anual, o firmă de executive search din România încheie cu succes maximum o sută de proiecte. Şi dacă a reuşit să găsească managerul potrivit pentru funcţia potrivită, poate câştiga o sumă de până la 50.000 de euro.
Drumul către succes este însă lung. În primul rând, de cele mai multe ori, companiile-client cer ocuparea postului vacant în timp foarte scurt, norma fiind de patru săptămâni. Realitatea din piaţă face însă ca, de fapt, procesul de recrutare să dureze până la nouă luni. „În general, este nevoie de cel puţin şase-opt săptămâni doar până la prezentarea către client a listei scurte“, explică prima parte a procesului Mădălina Uceanu, managing partner al firmei de executive search AIMS. La această perioadă, însă, se adaugă cel puţin trei-patru săptămâni, de-a lungul cărora au loc întâlnirile dintre candidaţii selectaţi şi client, dar şi perioada de preaviz a candidatului, care, în cea mai mare parte a cazurilor, pentru poziţiile de CEO, general manager sau chief operations officer ajunge la şase luni.
Una dintre cele mai pregnante diferenţe dintre head hunting şi recrutarea obişnuită este vizibilă în timpul interviului de angajare. Dacă poate fi numită aşa o discuţie de câteva ore la care iau parte nu angajaţi din cadrul departamentului de resurse umane, ca de obicei, ci directorul de HR şi membri ai consiliului de administraţie