Marti seara, elegantul Club Fratelli, din spatele Ateneului Roman din Bucuresti, a fost gazda unui eveniment poetic de tranzitie de la cultura scrisa la cea audioviziuala, care asalteaza lumea de azi.
Poeta Denisa Comanescu, al carui nume a intrat in atentia publicului larg prin populara colectie de proza “Raftul Denisei”, a Editurii Humanitas, si-a lansat un audiobook cu titlul atractiv “Obsesia biografiei”, care cuprinde o selectie reprezentativa din volumele anterioare, “Izgonirea din Paradis”, “Cutitul de argint”, “Barca pe valuri”, plus cateva texte scrise din 2000 incoace, toate poemele fiind rostite si inregistrate de autoarea lor in studiourile Editurii Humanitas Multimedia.
Mihaela Coman, directoarea “celei mai mici edituri” din trustul Humanitas, a insistat 6 luni pana s-o convinga pe Denisa Comanescu sa-si inregistreze poemele in studiou, autoarea fiind “o femeie mister, prezenta in topul celor 100 de femei de succes din Romania”, fragilitatea si feminitatea cu care-si recita poemele contrastand derutant cu fermitatea cu care incheie un contract, ca director al Editurii Humanitas Fiction.
La lansarea acestei carti vorbite a Denisei Comanescu au fost prezente nume de prima marime ale literaturii actuale, oameni de teatru si spectacol, ziaristi din presa scrisa, radio si tv, lucru mai putin obisnuit la aparitia cartilor de hartie. Sa dam cuvantul catorva dintre prestigiosii vorbitori:
Florin Iaru, poet, realizator tv: “O sa-i fac un elogiu tinerei poete Denisa Comanescu: intr-o lume dominata de dogme si de o arta institutionalizata in sabloane, ea si-a gasit propriul spatiu, scriind o poezie intimista, cu obsesia biografiei, a propriei biografii.
Cum a reusit poeta Denisa Comanescu sa devina editorul cunoscut de azi, numai ea stie. Cum a reusit editorul Denisa Comanescu sa-si pastreze poezia e o mare enig