Preţurile automobilelor din România au crescut, anul trecut, cu 6,4%, în condiţiile unei rate a inflaţiei de 7,3%, conform studiului „Car Price Report“, publicat recent de Comisia Europeană. România se află pe locul secund în Uniunea Europeană în privinţa creşterii preţului autoturismelor în intervalul ianuarie 2007 – ianuarie 2008, menţionează studiul. Ocupanta primului loc este Bulgaria, unde autoturismele s-au scumpit cu 8%, la polul opus situându-s
Preţurile automobilelor din România au crescut, anul trecut, cu 6,4%, în condiţiile unei rate a inflaţiei de 7,3%, conform studiului „Car Price Report“, publicat recent de Comisia Europeană.
România se află pe locul secund în Uniunea Europeană în privinţa creşterii preţului autoturismelor în intervalul ianuarie 2007 – ianuarie 2008, menţionează studiul. Ocupanta primului loc este Bulgaria, unde autoturismele s-au scumpit cu 8%, la polul opus situându-se Slovacia (- 8,1%).
Pe ansamblu, România rămâne printre cele mai ieftine pieţe auto europene, chiar dacă pe piaţa locală sunt comercializate şi modele care costă mai mult decât în alte state. Raportul CE ia în calcul atât preţurile fără taxe (CIP), cât şi cele cu taxe (TTI), însă, date fiind diferenţele majore ale sistemelor de taxare din statele europene, preţul de referinţă rămâne cel fără TVA. În acest caz, comparând preţul a zece modele din clase diferite, se poate observa că nu mai puţin de patru (Renault Clio Dynamique 1.5dCi, Opel Astra Enjoy 1.4, Kia Cee’d EX 1.6 diesel şi Volkswagen Golf Trendline) au cel mai mic preţ din UE.
Bulgaria şi Ungaria, concurenţi serioşi
Există, desigur, şi excepţii. Deşi preţul unei Skoda Fabia 1.2 în echiparea Ambiente are un preţ CIP competitiv în România, 7.949 euro, iar în Bulgaria costă, tot fără taxe,