Românii nu excelează la capitolul imaginaţie atunci când apelează la serviciile băncilor. Cele mai populare produse rămân cardurile de debit şi creditele de consum. Jumătate dintre români nu le-au folosit însă niciodată nici pe acestea. Cu o pondere de 49% a populaţiei peste 15 ani care nu are niciun fel de legătură cu vreo bancă, România este codaşă la capitolul intermediere financiară în UE, rezultă dintr-un studiu al GfK. La polul opus, în ţările occidentale
Românii nu excelează la capitolul imaginaţie atunci când apelează la serviciile băncilor. Cele mai populare produse rămân cardurile de debit şi creditele de consum. Jumătate dintre români nu le-au folosit însă niciodată nici pe acestea.
Cu o pondere de 49% a populaţiei peste 15 ani care nu are niciun fel de legătură cu vreo bancă, România este codaşă la capitolul intermediere financiară în UE, rezultă dintr-un studiu al GfK. La polul opus, în ţările occidentale, precum Germania sau Austria, rata de penetrare a serviciilor bancare este de aproape 100%. Chiar şi statele din Europa Centrală au un avans de 5-10 ani la acest capitol în faţa României, ponderea populaţiei peste 15 ani ajungând la 30%-40%.
„România este cu aproape zece ani în urma Poloniei în ceea ce priveşte ponderea populaţiei care utilizează servicii bancare“, apreciază Janusz Sielicki, financial research director al GfK Polonia. Cele mai populare servicii din România sunt cardurile de salarii şi creditele de consum. La polul opus se află produsele de economisire, care au pierdut teren în ultimii ani, şi creditele ipotecare, care nu sunt accesibile decât unui segment restrâns al populaţiei: circa 3% din persoanele peste 15 ani, în special tinerii cu venituri peste medie.
Pensionarii au mai multe credite decât carduri
Card