40.000 de români vor fi ajutaţi să achiziţioneze o maşină nouă în schimbul uneia vechi, însă lacunele programului pot compromite această iniţiativă lăudabilă. Ajuns la a patra ediţie, vestitul Program de stimulare a înnoirii parcului auto naţional a primit un buget impresionant. Dacă în anii trecuţi sumele alocate de Guvern nu depăşeau 50 de milioane de lei, de această dată sunt puse la dispoziţia Administraţiei Fondului de Mediu (AFM) nu mai puţin de 120 de m
40.000 de români vor fi ajutaţi să achiziţioneze o maşină nouă în schimbul uneia vechi, însă lacunele programului pot compromite această iniţiativă lăudabilă.
Ajuns la a patra ediţie, vestitul Program de stimulare a înnoirii parcului auto naţional a primit un buget impresionant. Dacă în anii trecuţi sumele alocate de Guvern nu depăşeau 50 de milioane de lei, de această dată sunt puse la dispoziţia Administraţiei Fondului de Mediu (AFM) nu mai puţin de 120 de milioane de lei, echivalentul avansului pentru 40.000 de maşini. Faptul că în anii anteriori rata de succes a acestei iniţiative a fost cuprinsă între 91,5% şi 99% arată că, pentru români, cei 3.000 de lei au fost o adevărată mană cerească. Din nefericire, cam pe aici încetează şi veştile bune.
Ca şi în anii trecuţi, sistemul prin care AFM înţelege să împartă suma de 120 de milioane de lei între companiile care vor intra în program are darul de a naşte la controverse din start. Repartizarea va ţine cont numai de numărul de maşini cerute de fiecare companie acceptată, fără a lua în calcul nivelul cererii pentru anumite mărci, cotele de piaţă sau puterea de cumpărare a românilor. Consecinţele acestui mecanism incoerent le-am putut constata şi anul trecut, când Dacia, producătorul celui mai vândut model pe piaţa noastră, a primit o cotă egală cu aceea a unor mărci având preţuri mul