Vodafone Romania a fost amendata anul trecut cu 6.000 lei pentru transmiterea de mesaje comerciale nesolicitate pe telefonul mobil, a declarat marti pentru BizCity seful biroului juridic al Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), Alina Savoiu. Contactata de HotNews.ro, Savoiu a spus ca este prima si singura companie amendata pentru spam pe mobil pana in prezent. Oficialii Vodafone sustin ca a fost vorba de o campanie de marketing si o eroare de sistem si ca, de atunci, nu au mai existat alte cazuri.
Vodafone a fost amendata cu 1.000 lei pentru savarsirea contraventiei de prelucrare nelegala de date personale, si cu 5.000 lei pentru savarsirea contraventiei prevazute de art. 13 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice.
Vodafone, Elitech Mit si Paradise Travel Agency, amendate cu 15.000 lei in 2007
Alina Savoiu a declarat pentru HotNews.ro ca au existat doua plangeri, una in 2006, iar cealalta in 2007, ambele vizand operatorul Vodafone Romania, si facute de aceeasi persoana.
"Vodafone este prima companie care ia amenda pentru spam pe telefonul mobil. In cazul plangerii din 2006, investigatia a stabilit ca era vorba doar de o comunicare legata de plata facturii, insa in cazul plangerii din 2007 s-a constatat ca a fost vorba de un mesaj comercial nesolicitat, reclamantul solicitand anterior sa nu mai primeasca mesajul, deci si-a exprimat opozitia", a explicat pentru HotNews.ro Alina Savoiu.
Potrivit legii (677/2001), persoana vizata de comunicarea comerciala nesolicitata trebuie sa se adreseze cu o cerere scrisa, semnata si datata, operatorului in cauza. Operatorul este obligat sa raspunda in termen de 15 zile. In caz contrar, persoanele vizate se pot